서론 – 온라인 게임시장 분석 배경
PC방의 성공, 가정용 광대역 인터넷 보급과 대용량의 트래픽 처리 기술,
PC 성능 향상으로 인해 수십만 사용자들이 동시에 3D 그래픽 위주의 온라인게임을
즐기는 시대 도래
<게임 환경의 변화와 게임 산업의 발전>
연도별 주요 사건 게임의
Origin of On-Line Game
온라인 게임의 의미
넓은 의미 &유, 무선으로 연결된 통신 네트워크
상에서 진행되는 게임
좁은 의미 & 통신 네트워크 상에서 다수 사용자가
클라이언트 단말기를 통해 게임서버에
온라인으로 접속하여 진행되는 게임
On-Line Game Logi
Entry Barriers
높은 투자비용과 지속적인 게임 개발 능력
높은 게임 충성도
Casual Game의 경우 MMORPG 게임에 비해 상대적으로 진입장벽이 낮음
Rivalry
높은 산업 매력도로 인한 치열한 경쟁상황
Casual Game의 경우 차별화가 쉽지 않음
MMORPG Game 역시 경쟁자의 수가 많음
Substitutes
Mobile Game : 뛰어난
Game은 기존의 MMORPG 게임과 달리 많은 사람들이 즐길 수 있게 조작이 간단하고 게임을 진행하는 부분이 매우 쉽게 되어 있는 것을 말한다.
국내 온라인게임 시장 중 MMORG는 줄곧 매년 30% 이상 증가했고, 캐쥬얼 게임은 2002년에는 81%, 2002년 92%, 2003년 49%, 2004년 33%의 성장했다.
게임산업 분석에 있어서 두
1. An outline of a nation
A. Characteristics of a nation
a. Language
Spain’s official language is Spanish (español). It is spoken by the vast majority of its people. Spanish has two major dialects—Andalusian and Castilian—which differ in their pronunciation of certain sounds. In a number of regions of Spain other languages are also important. Catalan, a relat
Characteristic
Online game
a game played over computer network
Charging system: Stable income
Impossible to copy
Long lifecycle
History
Founded in March, 1997
1998: Launched Lineage
2000: Registered in KOSDAQ
2001: created US subsidiary NC Interactive
2008: Launched Aion in Korea
The competition in Korea market has been worse
NC soft and other companies have been enter overse
Online Game
온라인 게임 시장의 규모는 국내에서만 급속한 속도로 성장해왔다. 현재 2005년에는 2조원에 가까운 거대한 산업으로 자리를 잡은 실정이다.
1) 경제적 파급효과
온라인게임은 원자재나 대량 설비투자 없이 기획력과 아이디어만으로 높은 부가가치를 낼 수 있는 고부가가치 산업이다. 온라인
2. NC Soft
1) History
NC Soft is an online computer game company that founded in March 1997 by T.J. Kim, a business software developer and author of the Korean word processor Hangul. In September 1998, NC Soft launched its first and most popular game, Lineage. Lineage was the first MMORPG to exceed the record of 100,000 concurrent users for the first time in Korea. The success of this game help
Introduction
Online game development technology
World largest team of online game R&D personnel and leading technological skills(900personnel in Korea, 330 personnel overseas) ability to provide and operate major game services
Highly reliable network management abilities
Superior online game portfolio User-oriented support system
Creative cultural contents development capabilitie
1. NEXON Introduction
1) Vision
NEXON, with its expertise in developing, publishing, and servicing online games, strives to push the quality of the contents to the next level, realizing the dreams of the customers and employees of NEXON
2. Environmental Analysis
Netmarble
1. Game site rank NO.1
2. Gamemarket Share:
27.96%
3. Page View: 11,201,35